Tiivistetysti:

  • Toimitus: nouto, toimitus noutopisteeseen tai kotiovelle.
  • Maksutavat: yleisimmät verkkopankit ja pankki- ja luottokortit. Ei käteismaksua.
  • Palautusoikeus: 14 päivän vaihto- ja palautusoikeus, ei koske erityisesti asiakasta varten tilattuja tuotteita, eläviä avattuja ruokatuotteita, avattuja itsehoitotuotteita, avattuja vesiarvojen muokkausaineita tai muitakaan sellaisia tuotteita, jotka kontaminoituvat avauksesta.
  • Tuote- ja kuljetusvaurioista ilmoitettava viipymättä, viimeistään 5 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta, elävien kohdalla vuorokauden kuluessa vastaanottamisesta.

Toimitusehdot

Tilaaminen
Jotta tilaus voidaan käsitellä oikein, tulee tilauksessa ilmoittaa seuraavat tiedot:
Yksityishenkilö: nimi, osoite, sähköpostiosoite, postiosoite ja puhelinnumero
Yritysasiakas: yrityksen nimi, yhteyshenkilö, osoite, sähköpostiosoite, y-tunnus ja puhelinnumero

Varastosaldot
Pyrimme pitämään suosituimmat tuotteet valmiiksi varastossa, mutta koska saatavuudet vaihtelevat ja kaikki elävät tarvitsevat omat soveliaat tilat, ei läheskään kaikkea voi aina olla saatavilla. Tilauksen voi kuitenkin tehdä myös tuotteista jotka eivät ole varastossa jotta tiedämme tilata ne. Varastotäydennyksiä tilataan keskimäärin kerran viikossa, joten jälkitoimitusaika harvoin on pitkä.

Toimitusaika
Toistaiseksi eläviä ei toimiteta postitse lainkaan, vaan toimitusmuoto on aina nouto. Muut tuotteet on mahdollista tilata postitse ja ne lähetetään normaalisti 3 päivän kuluessa mikäli niille on varastosaldoa. Yleensä tilaukset lähetetään jo seuraavana päivänä. Jos tuotetta ei ole varastossa, tilaamme tuotteet ja ilmoitamme arvioidun keston.

Toimitusalueet
Meriakvaariokauppa toimittaa lähtökohtaisesti tilauksia koko Manner-Suomeen. Mahdollista toimitusta ja sen kuluja muulle voi tiedustella asiakaspalvelumme kautta.

Force Majeure
Myyjä ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

Toimituskulut
Toimituskulut ilmoitetaan tilauksen yhteydessä ja niiden suuruus riippuu tilauksen sisällöstä ja koosta. Minimi- tai maksimikokoa tai -summaa tilauksilla ei ole.

Noutamattomat lähetykset
Postnord säilyttää lähetyksiä 7 päivää. Mikäli lähetys palautuu meille, pidätämme tilauksesta toimituskulut.

Muuta
Myyjä pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Asiakkaan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksutavat

Maksutapoina on mahdollista käyttää yleisimpiä verkkopankkeja, pankki- ja luottokortteja ja mobiilimaksutapoja.

Korttimaksut
Korttimaksun yhteydessä tulee antaa kortin numero, kortin viimeinen voimassaolopäivä, CVC-koodi sekä joillakin korteilla maksettaessa myös 3D secure–koodi. Lisäksi pankki voi vaatia erillisen tunnistautumisen verkkopankissa verkkopankkitunnuksilla.

Palautusehdot

Kuluttajien tekemissä tilauksissa on 14 päivän palautusoikeus ilman tarvetta perustella miksi haluaa palauttaa tuotteen. Toivomme kuitenkin aina palautetta, sillä se auttaa kehittämään palvelujamme.

Palautusoikeus koskee tuotteita, jotka voidaan palauttaa normaalikuntoisina myyntiin. Asiakasta varten tukusta tilatuilla tuotteilla jotka eivät ole tilattu verkkokaupan kautta, ei ole palautusoikeutta muutoin kuin virhevastuun osalta, sillä niitä ei yleensä voida siirtää myyntiin eivätkä välttämättä kuulu edes verkkokaupan valikoimiin.

Kalat, selkärangattomat, korallit ja muut elävät ovat selkeä poikkeus palautusoikeudessa. Palautus voidaan harkita tapauskohtaisesti, mutta yleisesti useimmat elävät eivät kestä kuljetusastiassa edestakaisin kuljettamista ilman ruokaa ja lisähappea, kun taas palautus voidaan ottaa kuitenkin vastaan vain jos kuljetusastiaa ei ole avattu. Tämä siksi, että mahdollinen elävän käyminen asiakkaan altaassa vaarantaisi seuraavan ostajan koko altaan ekosysteemin, sillä elävä on ehtinyt jo kerätä tilaajan akvaariosta mahdolliset tartunnat. Myyjän ei ole mahdollista tarkistaa eläimen turvallisuutta jälleenmyyntiä varten jos pakkaus on avattu. Myöskään ruokatuotteet, vesiarvojen korjausaineet ja muut pilaantuvat tuotteet eivät kuulu palautusoikeuden piiriin mikäli pakkaus on avattu.

Palautettavien tuotteiden tulee olla virheettömässä kunnossa, eli ehjät ja puhtaat ja ylipäätään samassa kunnossa kuin saapuessaan jotta ne voidaan palauttaa myyntiin. Jos palautettava tuote ei täytä kuntovaatimusta, voidaan palautettavaa korvausta pienentää tai kieltäytyä hyväksymästä palautusta.

Tilaaja voi palauttaa tilauksesta yksittäisen tai useamman tuotteen tai kaikki tuotteet.

Tilaajalla on oikeus vaihtaa tilaamansa tuotteet veloituksetta toisiin tuotteisiin. Jos tilaus jää arvoltaan alkuperäistä pienemmäksi, niin hyvitämme tuotteiden erotuksen, jos taas tilaus tulee olemaan arvoltaan suurempi, niin laskutamme erotuksen. Toimituskulut eivät kuulu palautettavaan summaan vaikka asiakas palauttaisi koko tilauksen.

Rahojen palautus
Hyvitämme palautettavien tuotteiden hinnan teille kun saamme palautuksesi. Palautuksen edellytys on palautuslomakkeen täyttäminen ja samassa lomakkeessa pyydetään myös tiedot maksupalautusta varten.

Palautuksen tekeminen
Täytä sivuiltamme löytyvä palautuslomake ja liitä se lähetyksen mukaan. Jos sinulla ei ole mahdollisuutta tulostaa lomaketta, voit ilmoittaa palautuksesta sähköpostitse asiakaspalvelu@meriakvaariot.fi
Ilmoituksesta on käytävä ilmi samat tiedot jotka kysytään palautuslomakkeessa.

Mikäli toimitat palautuslomakkeen sähköpostitse, huolehdithan että palautettavan tuotteen mukana on esim. kuittikopio tai vähintään nimesi ja tilausnumero jotta osaamme yhdistää paketin ja lomakkeen toisiinsa.

Tulostettavan palautuslomakkeen löydät tästä.

Palautuksen lähettäminen

Voit tehdä palautuksen paikanpäällä tai postitse, huomioiden kuitenkin että palautettavat tuotteet ovat sellaisia joita voidaan postittaa. Mikäli palautat tuotteet postitse, ota varmuudeksi esim kännykkäkuva postin palautuksesta antamasta kuitista mikäli toimituksessa on ongelmia.

Palautusosoitteemme:

Monitoimitalo ZXY Oy
Asiakaspalautus
Hannulantie 65 A 2
16310 Orimattila
Huom. Kirjelaatikkoon jättäessä ei saa kuittia, joten toimitus omalla vastuulla. Postikonttori antaa kuitin myös kirjepalautuksesta.

Palautettavien tuotteiden kunto

Pestyjä, käytettyjä tai kaltoin kohdeltuja tuotteita ei voi palauttaa eikä vaihtaa. Tuotteiden pitää olla uutta vastaavassa kunnossa. Hyväksymme vain virheettömät uudenveroiset tuotteet palautettavaksi.